Všetky články v tejto kategórii  Všetky články v tejto kategórii
<<  48/49 >>

V Odeskej oblasti bola otvorená továreň na montáž komponentov pre elektromobily

16.3.2021 13:33 | elekttrovesti.net

V Odeskej oblasti Reni začala pracovať továreň na montáž komponentov pre elektromobily Informuje o tom vydanie „Reni-Odessa“.

V budove oproti prvej škole bola otvorená výrobná dielňa. Prenajala si ju na šesť rokov spoločnosť Movigrupp-Kartal LLC, ktorá bola nedávno založená na Ukrajine a ktorú založil taliansky občan Flavio Marchioro, rumunská občianka Jekaterina Lovinová a Ukrajinec Ivan Merlich.

 Informačný kanál  „Reni-Odessa“ poskytla rozhovor s Ivanom Merlichom a zistila hlavné podrobnosti projektu.

-Ivan Sergeevič, prosím, povedzte nám, čo predchádzalo tejto myšlienke?

- Mal som myšlienku o skladaní cievok pre elektromobily, ktoré slúžia na automatické otváranie a zatváranie okien. My v Reni dostávame základné súčiastky, z ktorých dané cievky skladáme. Hotové jednotky sa dopravia do Talianska. Ako viete, výroba elektrických vozidiel, ktoré nepoškodzujú životné prostredie výfukovými plynmi, sa v Európe aktívne rozvíja - a môžeme povedať, že sa teraz na tejto výrobe podieľame aj my.

-Ale montáž komponentov pre elektromobily je zodpovedná vec: ako školíte personál?

- Na začiatku bola skupina piatich ľudí vyslaná do Rumunska, kde absolvovali školenie vo výrobe. Strava a ubytovanie v hoteli boli pre nich zadarmo, dostali tiež plat vo výške 5-tisíc hrivien (cca 150 EUR, poznámka redakcie). Jednou z nich je Alena Ikim z Orlovky, ktorá dokonale zvládla celý cyklus zkladania cievok. Dnes je vedúcou zmeny a trénuje ženy, ktoré prichádzajú do práce. Okrem toho nás navštívili dvaja majstri z Rumunska, ktorí svojho času absolvovali výcvik v Taliansku, vedú u nás výcvik.

Proces skaldania cievok je rozdelený do etáp: každý pracovník ovláda jednu z týchto etáp. V priebehu nasledujúcich 2 - 3 týždňov musíme poskladať prvé cievky, zabaliť ich a zaslať do Rumunska. Tam sa uskutoční prvá kontrola a potom v Taliansku druhá kontrola. Následne k nám prídu zástupcovia talianskej spoločnosti, aby sme výrobky ešte raz otestovali. Kvalita musí byť super. Bude to druh skúšky s cieľom získať certifikát a zahájiť sériovú výrobu.

-Koľko ľudí u vás v súčasnosti pracuje a aké sú vyhliadky?

- Spustili sme prvú linku na prízemí budovy, kde pracuje 20 žien a 5 mužov. Väčšinu z nich nám zaslalo Centrum zamestnanosti. Niektorí prídu sami. Len čo zvládnu montáž - bude to trvať 2 - 3 týždne, spustí sa druhá linka a do dielne pribudne ďalších 20 ľudí. Myslím si teda, že do leta sa počet zamestnancov zvýši na 80 - 90 ľudí. Do haly na prvom poschodí sa zmestí 100 pracovísk, zatiaľ čo v rezerve máme druhé poschodie, ktoré bude možno využité aj v budúcnosti. Začíname pracovať o 8 hodine ráno, 30 minút je obedňajšia prestávka. Pracovný deň trvá 8 hodín, v sobotu a nedeľu sú dni pracovného voľna. V budúcnosti, ak to bude potrebné, ponúkneme prácu aj v sobotu - za dvojnásobnú mzdu a iba po dohode.

Pokiaľ ide o zváraciu linku, tak tá už pracuje na dve zmeny: prvá od šiestej ráno, druhá od 14:30 do 23:00.

- Bude pracovný pomer oficiálny?

- A iba oficiálne! Moji zahraniční partneri trvajú na tom, aby spoločnosť dôsledne dodržiavala požiadavky ukrajinskej legislatívy, aby nevznikli problémy. Hovoríme o prestíži svetoznámych firiem vyrábajúcich automobily takých slávnych značiek ako BMW, Audi - veľmi si vážia svoju autoritu.

- Bude výška odmeny závisieť od objemu vykonanej práce?

- Ešte nie. Zatiaľ všetci zamestnanci dostávajú 6,5 tisíc hrivien v čistom (cca 200 EUR, poznámka redakcie). Z dlhodobého hľadiska, keď zvýšime rýchlosť výroby, budú mzdy rásť. Rád by som poznamenal, že máme vytvorené všetky podmienky pre prácu. Zrenovovali sme areál, nainštalovali sme dva nové plynové kotly a teraz je teplota vzduchu 22 - 23 stupňov. Pre zamestnancov sú vytvorené všetky potrebné podmienky.

-Prečo pracujú muži na zváračkách a ženy na montážach?

- Skladanie vyžaduje jemnú motoriku rúk a ženám sa darí lepšie.

-Existujú nejaké vekové obmedzenia, aké vedomosti a charakterové vlastnosti by mal mať zamestnanec?

- Neexistujú žiadne špeciálne vekové obmedzenia. Prišla napríklad žena vo veku 60 rokov - a je v tom dobrá. Nie sú potrebné žiadne špeciálne znalosti: procesy sú dosť jednoduché na to, aby ste ich rýchlo zvládli. Zamestnancom trvá osem hodín, kým budú pracovať starostlivo, presne a svedomite na svojom mieste.

-Sedenie na dopravnom páse nie je také ľahké, ako sa na prvý pohľad zdá. Ste si istý, že v Reni nájdete toľko pracovitých pracovníkov?

- Ak nebude v meste dostatok pracovníkov, zorganizujeme dopravu a prijmeme pracovníkov z dedín - Dolinského, Limanského a Orlovky.

-Ak tomu dobre rozumiem, spoločnosť Movigroup-Kartal LLC je registrovaná na území Ukrajiny a dane pôjdu do rozpočtu?

- O tom sa ani nediskutuje! Všetky dane tu zostávajú. Preto starosta Igor Viktorovič Plekhov veľmi poskytol pomoc pri spustení tohto podniku. Veľmi pomohol a pomáha aj naďalej. Hlavné je, aby nám do práce nikto nezasahoval.

-V našich realitách podľa môjho názoru existuje jeden „slabý článok“ - na hranici môžu nastať problémy ...

- Nemali by byť. Sem dovážame základné súčiastky, tu ich montujeme a vyvážame späť v rovnakých kilogramoch - do Nemecka, Talianska a ďalších európskych krajín. Bola tu colná služba, ktorá kontrolovala organizáciu cyklu. Všetko je v rámci platnej legislatívy. Myslím si, že nebudú mať konkrétnu úlohu v podnikaní - chceme žiť a pracovať podľa európskych štandardov? Je skvelé, že do nášho mesta prišli investori. Vyžaduje sa od nás iba presnosť a schopnosť pracovať.

 

Už skôr ElectroVesti napísali, že  vo februári tohto roku bolo na Ukrajine zaregistrovaných 531 elektrických vozidiel a 1006 hybridov. Je zaujímavé, že vo februári bolo zaregistrovaných o 22% viac zelených automobilov ako v januári, zatiaľ čo počet hybridov sa zvýšil o 33% a elektromobilov - iba o 6%. Všeobecne boli elektromobily zaregistrované tento mesiac takmer 2-krát menej ako hybridy.

Zdroj: elektrovesti.net



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

Diskusia k článku

Pridať príspevok

K tomuto článku ešte nie sú pridané žiadne príspevky
Pridať príspevok
Meno *:
Váš email: *
Text *:




 
Všetky články v tejto kategórii  Všetky články v tejto kategórii
<<  48/49 >>