Začiatkom 90. rokov plánovali zamestnanci Vedeckého a výrobného centra (SPC) „Informatika“, na čele s Volodymyrom Tatarenkom, založiť výrobu elektrického auta vlastnej konštrukcie. Takto sa začala história ukrajinského elektromobilu „Kyjev-1103“.
Hnacou silou modelu bol elektrický štartér zo stíhačky MiG-29 — jeho výkon bol 25 koní. V Izraeli bola vytvorená batéria pre elektromobil, ktorá mu umožňovala prejsť 200 kilometrov bez dobíjania.
Karoséria sériového ukrajinského elektromobilu mala byť vyrobená zo sklolaminátu. Elektronické jednotky a kabeláž boli vyrobené v Etal NPO v Alexandrii.
Zaujímavosťou je, že elektromobil plánovali predať v Európe a dokonca sa im podarilo vyjednať produkčný úver od Deutsche Bank. Banka však od vlády požadovala záruky, tie však kabinet ministrov neposkytol, a tak bol projekt uzavretý. S najväčšou pravdepodobnosťou, ak by ho štát podporil v polovici 90. rokov, projekt by bol úspešný.
Posledný prototyp elektromobilu Kyjev-1103 zostal v prevádzkovom stave približne do roku 2002.
Zdroj: ampercar