logo
logo
logo
Hlavné menu
+
+
Váš prvý krok pred vstupom
na ukrajinský trh.
SK UA EN DE


 

 

 

 


<<  25/49 >>

Správy o zelenej mobilite. Ako elektrický mobilný New York je podobný elektrickému mobilnému Kyjevu

6.10.2022 09:54 | Autogeek

Správy o zelenej mobilite.  Ako elektrický mobilný New York je podobný elektrickému mobilnému Kyjevu

Ako sme už informovali, AUTOGEEK začína spoluprácu s Marynou Kitinou , odborníčkou v oblasti elektromobilov a skúsenou vodičkou elektromobilu. Odteraz budú čísla programu Green Mobility News publikované v textovom formáte na webovej stránke autogeek.com.ua.

Naša v Amerike

Ukrajinská delegácia pricestovala na otvorenie burzy v New Yorku, kde prezident Ukrajiny Volodymyr Zelenskyj vyzval americké podniky, aby investovali na Ukrajine do projektov za stovky miliárd dolárov, aby boli víťazmi spolu s nami.

„Spúšťame veľkú informačnú kampaň na prilákanie investícií #AdvantageUkraine. Povieme celému svetu, prečo je Ukrajina už teraz miestom výnosných investičných a finančných príležitostí“ – citát prezidenta.

Na stretnutiach so šéfmi veľkých amerických podnikov a investorov ich Zelenskij vyzval, aby začali investovať na Ukrajine. Pretože byť teraz s Ukrajinou znamená byť s celým slobodným svetom.

Každá spoločnosť, ktorá bude môcť umiestniť na svoj produkt značku Made in Ukraine, sa automaticky stane súčasťou histórie ukrajinskej odvahy a víťazstva, celosvetovo známej histórie a zároveň – súčasťou nášho života, ktorý chránime. zo všetkých síl a s pomocou najsilnejších svetových štátov a lídrov .

 

New York – za uhlíkovú neutralitu

Môžeme pokračovať a povedať, že New York – elektrický mobil je v niektorých ohľadoch veľmi podobný Kyjevskému elektrickému mobilu, samozrejme, berúc do úvahy rozdiel v mierke. A preto som sa rozhodol preskúmať a povedať vám o vývoji nabíjacej infraštruktúry v New Yorku a poukázať na niektoré riešenia, ktoré by sa dali aplikovať aj na naše hlavné mesto. Táto recenzia bola pripravená s príspevkom od Ministerstva dopravy mesta New York (NYC DOT)

Cieľom New Yorku je dosiahnuť uhlíkovú neutralitu do roku 2050 a zabezpečiť, aby všetci obyvatelia dýchali čistý vzduch. Ako inde vo svete, doprava je hlavným zdrojom emisií skleníkových plynov a znečistenia ovzdušia, pričom dva milióny osobných vozidiel registrovaných v New Yorku tvoria veľkú väčšinu, približne 80 %, znečisťujúcich emisií.

Potrebujeme viac nabíjacích staníc

Elektrické vozidlá sú dôležitou súčasťou cesty k uhlíkovej neutralite a ministerstvo dopravy mesta New York stanovuje ambiciózne ciele na ich prijatie. Trh EV sa uberá správnym smerom, ale nie dostatočne rýchlo: miestny predaj EV stále výrazne zaostáva – Kalifornia, San Francisco a väčšina veľkých európskych miest má oveľa viac EV a existujúca verejná sieť nabíjacích staníc v New Yorku je stále príliš malá. . Chýbajúca nabíjacia infraštruktúra zostáva jednou z najvýznamnejších prekážok rozvoja elektrickej mobility. 

Ako vo väčšine miest sveta, aj v roku 2020 nastal prudký nárast počtu elektromobilov. V súčasnosti je v meste zaregistrovaných takmer 15 000 elektrických vozidiel, pričom v roku 2020 sa ich predalo viac ako 5 000. Ku koncu roka 2021 zahŕňala flotila taxíkov a požičovní áut aj takmer 400 elektrických vozidiel.

„Big Apple“ a čerpacie stanice

Aj keď je ekosystém nabíjania elektromobilov v New Yorku v porovnaní s podobnými mestami malý, naďalej rýchlo rastie. V súčasnosti existuje viac ako 1 400 verejných AC nabíjacích staníc a 117 verejných rýchlonabíjacích staníc.

Mesto podniká množstvo krokov na rozšírenie siete nabíjania elektrických áut a urýchlenie prijatia elektrických áut, nákladných áut a školských autobusov.

Iniciatíva s názvom PlugNYC sa zameriava na dosiahnutie uhlíkovej neutrality do roku 2050 a revolúciu v mixe vozidiel a sieti infraštruktúry nabíjania EV v New Yorku. Na základe modelovaných výsledkov si Ministerstvo dopravy mesta New York stanovilo ambiciózne ciele v oblasti elektrifikácie: Do konca dekády bude mesto potrebovať takmer 400 000 vozidiel na elektrický pohon, pričom v súčasnosti je to len 15 000 vozidiel. Na servis týchto elektrických vozidiel bude mesto potrebovať viac ako 40 000 verejných nabíjačiek striedavého prúdu a 6 000 rýchlonabíjacích staníc. Do roku 2050 by sa počet elektromobilov a verejných AC nabíjačiek mal zvýšiť štvornásobne a počet rýchlonabíjačiek desaťnásobne.

Huby pre rýchle nabíjanie

Ešte v septembri 2017 starosta New Yorku oznámil investíciu 10 miliónov dolárov do rýchlonabíjacích staníc pre elektromobily. NYC DOT spolupracuje s MOS na vybudovaní siete rýchlonabíjačiek po celom meste. Tieto huby budú mať až štyri jednosmerné rýchlonabíjačky (tri 50 kW a jednu 150 kW) a dve AC nabíjačky. Náboje budú na verejných parkoviskách a v garážach vo vlastníctve mesta.

Prvé dve rýchlonabíjacie centrá sú Court Square Municipal Garage v Queens a Delancey Municipal Garage na Manhattane. Mesto bude pokračovať v inštalácii jednosmerných rýchlonabíjačiek na podporu rastúceho počtu elektrických vozidiel. V roku 2022 sa plánuje viac jednosmerných rýchlonabíjačiek v mestských častiach.

Vo všeobecnosti úrady plánujú do roku 2025 vybaviť 20 % všetkých miest na verejných parkoviskách a v garážach AC nabíjačkami a do roku 2030 toto číslo zvýšia na 40 %.

Mimochodom, tieto ukazovatele sa takmer zhodujú so zmenami v našom DBN B.2.3-15:2007, ktoré zároveň zabezpečujú povinné vybavenie 20 % všetkých miest na verejných parkoviskách a v garážach nabíjacími zariadeniami a boli predložené na koncom roka 2020, ale žiaľ stále neprijaté A je načase ich zvýšiť, ako ukazujú skúsenosti z New Yorku.

Nabíjacie stanice na verejných miestach

V New Yorku, kde veľa ľudí parkuje svoje autá na obrubníku a nemajú prístup k domácej nabíjačke, môže byť nabíjanie elektromobilu náročné. Na odstránenie tohto nedostatku spolupracujú NYC DOT a City of Sustainability (MOS) s partnermi na rozšírení prístupu k verejnému nabíjaniu EV v piatich mestských častiach.

V spolupráci so spoločnosťou Con Edison inštaluje NYC 120 nabíjacích staníc striedavého prúdu v piatich mestských častiach. Nabíjačky budú inštalované počas štyroch rokov v rámci demonštračného projektu, ktorý bude zahŕňať aj hodnotiace obdobie. Inštalácia nabíjačiek úrovne 2 sa začala v júni 2021 a 23. augusta 2022 FLO, popredná severoamerická spoločnosť zaoberajúca sa nabíjaním elektrických vozidiel (EV), v spolupráci s New York City Department of Transportation a Con Edison, oznámila inštaláciu a aktiváciu. svojej 100. nabíjacej stanice v New Yorku.

„Obyvatelia New Yorku dávajú príklad mestám v celej krajine v ich záväzku elektrifikovať svoje mesto,“ povedal Louis Tremblay, prezident a generálny riaditeľ FLO. "Spoločnosť je hrdá na to, že je partnerom pri prechode k čistejšej budúcnosti tu v New Yorku tým, že obyvateľom mesta poskytuje riešenie nabíjania na ulici."

„Zavedenie elektrických vozidiel je dôležitou súčasťou úsilia tejto administratívy o zníženie emisií z dopravy a ochranu životného prostredia pre naše budúce generácie,“ povedal komisár DOT v New Yorku Idanis Rodriguez. „Sme hrdí na to, že môžeme tento pilotný projekt rozšíriť na všetkých päť mestských častí a ďakujeme našim partnerom FLO a Con Edison za pomoc pri urýchlení zavádzania elektrických vozidiel v celom meste.“

NYC DOT s pomocou spoločnosti Con Edison vyberá miesta na chodníku na základe predpokladaného dopytu po spoplatnení, geografickej rozmanitosti a vstupov od miestnych volených predstaviteľov a zainteresovaných strán komunity. NYC DOT zozbierala verejnú spätnú väzbu o tom, kde by mali byť nabíjačky nainštalované. Majitelia firiem môžu tiež požiadať o nabíjačku EV v rámci svojej firmy.

Koľko stojí nabitie elektrického auta v New Yorku?

Nabíjačky sa dodávajú so štandardným konektorom J1772, ktorý je kompatibilný s väčšinou elektrických vozidiel. Majitelia Tesly budú môcť tieto nabíjačky úrovne 2 používať s adaptérom, ktorý je súčasťou každej Tesly. Majitelia elektromobilov budú platiť hodinové sadzby. Nabíjacie stanice FLO stoja 2,50 USD za hodinu počas dňa (6:00 až 21:00) a 1 USD za hodinu v noci.

V roku 2018 spustila kancelária hlavného technického riaditeľa Climate Moonshot Challenge, v ktorej zhromaždila odvážne nápady, ktoré by mestu mohli pomôcť splniť jeho ciele v oblasti znižovania emisií. Jeden z víťazov navrhol nový typ riešenia nabíjania vozidla: nabíjací kábel s inteligentným meračom, ktorý by majitelia elektromobilov museli nosiť so sebou a zapájať ho do pouličného osvetlenia, aby ho mohli nabíjať. Teraz sa takýto systém používa v Londýne, Paríži a niekoľkých ďalších európskych mestách. 

Pouličné osvetlenie ako nabíjacie stanice

Odstránením potreby hosťovania a inštalácie vyhradenej nabíjacej infraštruktúry má tento prístup potenciál rýchlo zvýšiť počet nabíjacích miest pre elektromobily. NYC DOT spravuje viac ako 250 000 pouličných svetiel a ak by sa čo i len zlomok z nich dal dodatočne vybaviť alebo nahradiť pouličným osvetlením kompatibilným s nabíjaním, mesto by mohlo dramaticky zvýšiť počet nabíjacích portov. 

Hoci väčšina pouličných svietidiel nemá elektrickú konfiguráciu potrebnú na nabíjanie s výkonom 22 kW, vozidlám zaparkovaným vonku umožníte nabíjanie z pouličného osvetlenia pomocou nabíjačiek úrovne L1, ktoré budú stále schopné prejsť 60 – 100 km. nočné nabíjanie.

Tejto užitočnej skúsenosti by mali venovať pozornosť aj lídri Kyjeva a ďalších miest Ukrajiny.

Tu, priatelia, ako vidíme, aj také veľké mestá ako New York so svojimi takmer neobmedzenými možnosťami majú niektoré z našich podobných problémov a riešení na ceste k rozvoju elektrickej mobility. Ale táto cesta je už nezastaviteľná a výrazne ju urýchľujú najnovšie technológie.



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

Diskusia k článku

Pridať príspevok

K tomuto článku ešte nie sú pridané žiadne príspevky
Pridať príspevok
Meno *:
Váš email: *
Text *:




 
<<  25/49 >>




ENPI
EU

Táto webová stránka vznikla s finančnou podporou Európskej únie

 





© Copyright 2013 www.ukrajina.sk | Tvorba web stránok od GRANDIOSOFT