logo
logo
logo
Hlavné menu
+
+
Váš prvý krok pred vstupom
na ukrajinský trh.
SK UA EN DE


 

 

 

 


<<  4971/5207 >>

Vojnové reality: deti sa zapájajú do lekcií z Poľska, Nemecka, Chorvátska, Portugalska…

1.4.2022 18:01 | ukrinform

Vojnové reality: deti sa zapájajú do lekcií z Poľska, Nemecka, Chorvátska, Portugalska…

Ukrinform hovorí, že pre krajinu počas vojny je najdôležitejšie vzdelávanie detí. Dôležité je len to, čo robia ozbrojené sily

V 13 oblastiach Ukrajiny sa opäť organizuje dištančné vzdelávanie pre školákov, povedal 28. marca  Telegramu minister školstva a vedy Serhiy Shkarlet. V oblastiach, kde je situácia naďalej napätá, je vzdelávací proces stále pozastavený.

V školách, kde prebieha vyučovanie, je jedinečná situácia: triedy „rastú“ takmer v celej Európe a niekedy aj na viacerých kontinentoch. Študenti - okrem rôznych regiónov Ukrajiny - sa pripájajú k lekcii z Poľska, Nemecka, Chorvátska, Portugalska... A tu - Toronto, New York, Buenos Aires... Taká je realita zločineckej vojny vedenej Ruskom v 21. storočí v kombinácii s modernými komunikačnými prostriedkami.

"Na dištančné vzdelávanie môžu študenti a učitelia využívať národnú elektronickú platformu" All-Ukrainian School Online ", ako aj študovať na súkromných školách, ktoré poskytli  bezplatný prístup  k vzdelávaniu na svojich platformách," uviedol minister školstva a vedy Serhiy. Shkarlet.

Čo sa teraz deje vo „virtuálnych triedach“ a školách? Dá sa v takýchto podmienkach kvalitne trénovať? Ako deti vnímajú dianie v triede a na ich rodnej Ukrajine? Ako sa zmenili požiadavky na učiteľov?

Na tieto otázky odpovedali traja učitelia z rôznych škôl na Ukrajine.

 

"Deti sa stali zodpovednejšími a učia sa ešte lepšie"

Tamara Tkačenková

 

Tamara Tkachenko , učiteľka dejepisu na Kremenchuk Lyceum №30 "Olympus":

- Učiteľ dnes musí byť nielen subjekt, ale aj psychológ. O deti sa treba starať. Hneď ako začala vojna, dostali sme pokyn, aby sme nepreťažovali študentov: žiadne testy, žiadne testy. Teraz deťom povieme, že postupne prejdeme na zaužívaný formát dištančného vzdelávania. Opäť však treba všetko prispôsobiť. Napríklad dnes mali byť testy vo vyšších triedach, ale včera večer bol poplach a dnes ráno tiež. A tak som namiesto testov urobil kvíz a testy boli odložené.

Ak mám prvú lekciu, vždy sa spýtam: „Ako sa cítiš? Ako sa máš? Ako sa máš? Bol tam letecký poplach? Vďaka Bohu, že iba letecký poplach, že všetko skončilo dobre, všetci sú živí a zdraví a za oknom - slnko. Pokračujeme v štúdiu."

Po začiatku vojny prešiel nejaký čas a deti sa trochu prispôsobili - dokonca sa zlepšili aj v štúdiu! Stali sa aktívnejšími, zodpovednejšími – dokonca aj tými, ktorí mohli lekciu predtým vynechať.

Ale prvé dni to bolo naozaj ťažké. Tí mladší - s obľubou zdieľali svoje strachy a skúsenosti, kričali "Sláva Ukrajine!", A ja som musel odpovedať "Sláva hrdinom!". Ale keď som učil v ôsmom ročníku, mal som dojem, že sa rozprávam sám so sebou – všetci sedeli v tichosti, na žiadnu otázku nebolo možné dostať jasnú odpoveď. Roztopili sa v priebehu niekoľkých dní. Dlho som rozmýšľal – prečo? A zrejme pochopila: v prvých dňoch boli všetci veľmi vystrašení, a potom, keď sa situácia stabilizovala, deti sa cítili viac chránené, uvedomili si, že – ako predtým – s nimi aj ich rodiny, ich učitelia, ich škola, ich mesto. . A všetko do seba zapadlo. Atmosféra sa zmenila. Každý deň hovorím, že u nás bude všetko v poriadku, že máme veriť našim ozbrojeným silám a nášmu štátu. A ôsmaci sa opäť stali ako tie zvončeky.

Raz som zadal stredoškolákom nasledujúcu úlohu: tu je fejk o Zelenskom, kde hovorí, že sme prehrali; vysvetli preco je to fake, ako si to spocital? A deti dokonca spomínali znaky, ktorým som nevenoval pozornosť.

Potom som sa spýtal: "Myslíš, že starý muž uverí tomu falošnému?"

"V žiadnom prípade," povedali mi. 

"Prečo?"

- Pretože duch, ktorý teraz vládne na Ukrajine, je neodolateľný!

…V mojej triede boli včera deti z našej školy, ktoré sú teraz so svojimi matkami a starými mamami v Holandsku, Rakúsku, Českej republike a Poľsku. V iných triedach sú študenti, ktorí sú v Litve a Lotyšsku. Ale všetci veria vo víťazstvo a že sa čoskoro stretneme v našej škole!

Tu nepridáte takmer nič. Obyčajná ukrajinská škola, obyčajné ukrajinské deti rozhádzané vojnou po celej Európe... A ukrajinská učiteľka, ktorá vie, čo a ako má povedať svojim žiakom, a tí - čo odpovedať.

Sláva Ukrajine! - V skratke.

Tu je ďalší príklad. Škola hlavného mesta sa nazýva elitná…

 

"Podporujeme deti a oni podporujú nás"

Kyjevské gymnázium orientálnych jazykov №1 je na Ukrajine známa vzdelávacia inštitúcia s viac ako 85-ročnou históriou, ktorá vyučuje čínštinu, japončinu, arabčinu, perzštinu, turečtinu, kórejčinu, hindčinu a ako druhý cudzí jazyk angličtinu. .

Pedagogický zbor tvorí viac ako 100 učiteľov a viac ako 1200 študentov.

Oksana Manzheliy
Oksana Manzheliy

Oksana Manzheliy, učiteľka ukrajinského jazyka a literatúry, zástupkyňa riaditeľa pre pedagogickú prácu , ktorá tu pracuje viac ako 30 rokov a má jediný záznam v pracovnom zošite, povedala o aktuálnom školení:

- V podstate sme nevypadli z výchovno-vzdelávacieho procesu, lebo prázdniny sme mali mať v marci. A v pondelok 28. marca začalo diaľkové štúdium. Predtým prebiehali rôzne konzultácie, rozhovory s prvkami vyučovacej hodiny, počas ktorých sa žiaci vopred dozvedeli o nových témach, ktoré sa museli naučiť, deti sa mohli porozprávať s učiteľmi predmetov a triednymi učiteľmi.

Podľa všetkého 35 percent detí od 24. februára odišlo so svojimi matkami alebo starými matkami do zahraničia, väčšinou do Poľska a Nemecka, deti sú momentálne vo Francúzsku, Belgicku, Švédsku…

Takže vzdelávací proces pokračuje. Lekcie začíname slovami „Sláva Ukrajine!“, „Sme z Ukrajiny!“, „Víťazstvo bude naše!“, „Všetko bude Ukrajina!“. Mnohí rodičia našich detí sa dobrovoľne prihlásili do zahraničia a pre tých, ktorí zostali v Kyjeve alebo regióne, sú teraz v radoch obrany aj matky, o otcoch ani nehovoriac.

Čo sa týka samotného dištančného vzdelávania, nie je to pre nás novinka: už vieme pracovať na diaľku, pretože naši učitelia si počas koronavírusu osvojili množstvo rôznych technológií a metód dištančného vzdelávania, prešli mnohými opakovacími kurzami na túto tému a implementovali a implementujú počas online lekcií. Na odbornej úrovni prebieha diaľkové vyučovanie nielen orientálnych jazykov, matematiky, ukrajinského jazyka, ale aj telesnej výchovy, umenia, dokonca aj choreografie.

Stojí za zmienku, že v diaľkovom vzdelávaní, ak je kvalitné, existuje veľa "plusov". Napríklad počas online hodiny môže učiteľ rozdeliť deti do skupín v rôznych virtuálnych triedach, čo sa nedá urobiť v triede, kde ste pripútaní do jednej miestnosti. Potom časť hodiny, keď je už materiál spracovaný, môžeme absolvovať individuálne konzultácie. A odpovedzte osobitne pre každého študenta na otázky, ktoré sa u dieťaťa vyskytli počas hodiny. Vtedy sa žiak nehanbí učiteľa niečo opýtať, na oplátku si vypočuť dodatočné vysvetlenie.

Živá komunikácia, samozrejme, nič nenahradí, ale deti, najmä na základnej škole, sa už dobre adaptovali na „diaľku“.

A dokonca aj online môžete cítiť všetky emócie, ktoré momentálne napĺňajú srdcia a mysle našich študentov. Podporujeme deti, pýtame sa, ako sa majú, ako sa rodičia, ako sa cítime, a snažia sa nás podporovať – to nám vháňa slzy do očí.

Teraz sme v našej telocvični spustili flash mob - deti už druhý týždeň posielajú kresby s protivojnovou tematikou, píšu pozdravy, slová vďaky našim vojakom a dobrovoľníci to všetko odovzdávajú ukrajinským hrdinom-obrancom. Od roku 2014 spolupracujeme s dobrovoľníkmi, staráme sa o vojenskú nemocnicu, organizujeme tam zasielanie potravín a liekov. A teraz sa táto práca ani na chvíľu nezastaví. Aj deťom teraz odkazujem: ak budete potrebovať nejakú pomoc, vy alebo vaši blízki, napríklad lieky, kontaktujte nás, určite pomôžeme.

 

Kresby detí Kyjevského gymnázia orientálnych jazykov ​​№1

O výhodách dištančného štúdia - to je presne pedagogická veda, treba to ešte študovať, zhrnúť. A to je úžasná ľudská jednota, kde všetky úrovne – dospelí aj deti, učitelia aj študenti – sú z inej „opery“, je to z morálky národa, ktorý vedie spravodlivú vojnu. Udržíme si túto náladu aj po víťazstve? Aspoň na chvíľu? Je potrebné vyskúšať…

 

 

 

 

 

 

 "Dávame príležitosť učiť sa deťom, ktoré žijú v rôznych časových pásmach a dokonca aj na inej pologuli"

 

Optima je tiež špeciálna škola - prvá diaľková škola na Ukrajine, založená v roku 2014. A teraz jedna zo súkromných škôl, ktoré poskytujú bezplatný prístup k vzdelávaniu na svojich platformách. Podľa toho je tu všetko nastavené - vážne, na skutočnom vedeckom a metodologickom základe.

 

Počas mnohých blokád v dôsledku diaľkového ovládania sa všetky školy v krajine museli oddialiť a výsledok veľmi často vyvolal spravodlivú kritiku.

Oksana Bondarchuk
Oksana Bondarchuk

Takže najprv Oksana Bondarchuk, zástupkyňa riaditeľa pre vzdelávaciu prácu dištančnej školy "Optima", vysvetľuje, čo rozlišuje kvalitnú "vzdialenosť":

 

- Počas pandémie koronavírusu boli všetci nútení rýchlo, bez riadneho zaškolenia, prispôsobiť vzdelávací materiál dennej školy. Dištančné vzdelávanie je v prvom rade systém špeciálne vyvinutých vzdelávacích materiálov, interaktívneho obsahu s prvkami animácie, 3D, hier a prehľadným systémom ovládania. A naša vzdelávacia platforma je k dispozícii 7 dní v týždni, 24 hodín denne, takže študent si sám vyberie, kedy to urobí. To umožňuje deťom žijúcim v rôznych časových pásmach a dokonca aj na inej pologuli učiť sa. (Ideálne pre súčasnú situáciu – red. ).

 

 Mnohé rodiny – študenti, učitelia, zamestnanci škôl – boli teraz nútení opustiť svoje domovy, boli vnútorne vysídlení alebo odísť do zahraničia. Samozrejme, mnohí študenti dočasne stratili možnosť študovať a nemali prístup na internet. Chcem však poznamenať, že naši učitelia hrdinsky pokračovali v plnení svojich povinností aj z pumových krytov!

A keď sme otvorili bezplatný prístup pre všetky ukrajinské deti, ktoré stratili možnosť študovať na svojich školách, museli sme hľadať možnosti na zvýšenie kapacity. Dnes vieme poskytnúť vzdelanie viac ako 500 000 deťom naraz. Najmä z Černihiva, Mariupolu, Charkova, Irpenu a stoviek ďalších osád, ktoré zničili a ničia ruské jednotky.

 

Naši študenti sú v rôznych životných podmienkach, sú v rôznych krajinách a dokonca aj na kontinentoch. Sme ukrajinská škola a vždy sme venovali pozornosť vlasteneckej výchove, ale teraz sa zdá, že to študenti nepotrebujú. So slzami v očiach vidíme nie formálne, ale skutočné, silné vlastenectvo, ktoré vychádza zo srdca. Študenti sami začínajú diskutovať o horúcich témach, vedú si vlastné blogy. Z našej strany sa ich snažíme všemožne podporovať, informačne aj psychologicky.

Tri veľmi odlišné ukrajinské školy, ktoré je ťažké porovnávať. Jedno majú spoločné: všetky sú absolútnym dôkazom toho, že Ukrajina vyhrá na rôznych frontoch, teraz aj v budúcnosti. 

 

Larisa Gavrilová, Kyjev



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

Diskusia k článku

Pridať príspevok

K tomuto článku ešte nie sú pridané žiadne príspevky
Pridať príspevok
Meno *:
Váš email: *
Text *:




 
<<  4971/5207 >>


ENPI
EU

Táto webová stránka vznikla s finančnou podporou Európskej únie

 





© Copyright 2013 www.ukrajina.sk | Tvorba web stránok od GRANDIOSOFT