logo
logo
logo
Hlavné menu
+
+
Váš prvý krok pred vstupom
na ukrajinský trh.
SK UA EN DE


 

 

 

 


<<  5/160 >>

Zimná turistická sezóna na Zakarpatsku má pesimistický scenár

28.1.2023 21:29 | TourInform Zakarpattya

Zimná turistická sezóna 2022/2023

Zimná turistická sezóna 2022/2023 je v Zakarpatskej oblasti v kritickej situácii v dôsledku teplého počasia a vojny v krajine.  

Zimná turistická sezóna na Zakarpatsku je pesimistická predpoveď

Ako uvádza „ Tourinform Transcarpathia “, k 27. januáru 2023 môžeme konštatovať, že pesimistické očakávania a predpovede týkajúce sa zimnej turistickej sezóny na Zakarpatsku sa potvrdili, ako zdôraznili niektorí predstavitelia cestovného ruchu vo svojich komentároch pre médiá.

Ovplyvnili to hlavné faktory, najmä:

  • Vojnový faktor, kvôli ktorému si Ukrajinci nemôžu dovoliť tradičnú zimnú dovolenku v Karpatoch. Mnohí dobrovoľníci a podporujú ozbrojené sily Ukrajiny, ako aj priame finančné prostriedky na podporu Ukrajiny;
  • Neprítomnosť mrazu a snehu. Nedostatok mrazu neumožnil vlekárom pripraviť svahy na sneh, keďže zem nikdy nezamrzla;
  • Nedostatok svetla, väčšina zjazdoviek nemá náhradné napájanie vlekov, čo ohrozuje aj ich prevádzku v prípade výpadku prúdu;
  • Tradičné obdobie novoročných a vianočných prázdnin, školských prázdnin sa tiež nestalo podnetom pre rodiny s deťmi;
  • Zníženie príjmu a priorita šetrného nakladania s finančnými prostriedkami;
  • Nerozvinutá infraštruktúra prevádzok v rezorte ubytovania v zimnom období, chýbajú obchodné ponuky v prípade nedostatku snehu, len niektoré prevádzky vedia ponúkať animačné programy.

Treba tiež poznamenať:

  • Počas zimnej sezóny 2023 budú otvorené celkom 4 klziská v troch mestách Zakarpatska, konkrétne dve v Užhorode, po jednom v Mukačeve a Beregove;
  • Ľudia, ktorí prichádzajú do Karpát, nie sú typickými turistami. Neprichádzajú len preto, aby nabrali sily, ale aby našli úkryt a oddych na určitý čas od neustálej úzkosti spôsobenej ostreľovaním.
  • Faktor mať generátor a internet na území ubytovacieho zariadenia sa stáva kľúčovým faktorom pri výbere miesta pobytu hostí, a to sú dodatočné náklady a investície pre hostiteľa;
  • Faktor globálneho otepľovania sa prispôsobuje činnosti podnikov v sektore ubytovania nielen v ukrajinských Karpatoch, ale aj v Európe, kde sa krátka zimná sezóna a vyššie teploty stávajú pravidlom, nie výnimkou.

Definitívne výsledky sezóny môžu byť hotové začiatkom marca, no už teraz možno konštatovať, že február ako celok ani za prítomnosti mrazov a snehu neprispeje k rastu príjmov firiem.

Čo mám robiť?

  • Inštitúcie cestovného ruchu by mali v najbližších rokoch meniť svoje stratégie na dobové podmienky, rozvíjať animačné programy, infraštruktúru okolo seba a stimulovať rozvoj infraštruktúry v komunitách;
  • Budovať partnerstvá s organizátormi túr, horskými vodcami a sprievodcami pri rozvoji turistických programov na území obcí;
  • Je potrebné posilniť dôraz a ponúknuť programy na obnovu duševného zdravia Ukrajincov bez ohľadu na kategórie, najmä pre rodiny priamo zasiahnuté vojnou.

Oleksandr Koval

Autor: Oleksandr Koval

Zakladateľ „Tourinform Zakarpattia“, prednášajúci na Fakulte cestovného ruchu UžNU

Zdroj: Tourinform Zakarpattia



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

Diskusia k článku

Pridať príspevok

K tomuto článku ešte nie sú pridané žiadne príspevky
Pridať príspevok
Meno *:
Váš email: *
Text *:




 
<<  5/160 >>




ENPI
EU

Táto webová stránka vznikla s finančnou podporou Európskej únie

 





© Copyright 2013 www.ukrajina.sk | Tvorba web stránok od GRANDIOSOFT