V dňoch 14. – 16. júla 2011 sa na Ukrajine počas troch dní uskutočnil tréning v rámci projektu „Obchodné tréningy a konzultácie: Vytvorenie nových cezhraničných príležitostí pre malých a stredných podnikateľov“.
Ciele tréningu boli:
- podnecovať tímovú prácu účastníkov
- trénovať zručnosti podnikateľskej myšlienky generovaním
a analyzovaním
- testovať nový podnikateľský nápad prezentačnou
technikou
- získať spätnú väzbu od účastníkov vo forme ich vlastných podnikateľských nápadov, ktoré majú byť vytvorené v priebehu následovných školení.
- analyzovať a diskutovať o kľúčových prvkoch obchodného úspechu
- identifikovať úspešný podnikateľský profil (jeho/jej vlastnosti)
- trénovať stanovené ciele a dosiahnutie schopností účastníkov
- pomáhať účastníkom pri identifikácii a keď je to nutné pri rozvoj podnikateľských schopností
- poskytnúť základné znalosti potrebné pre podnikanie
- poskytnúť informácie potrebné pre generovanie a hodnotenie podnikateľskej myšlienky.
Prvý deň sa tréner venoval základným pojmom v podnikaní, podstate podnikania, predpokladom pre podnikanie. Poobede sa viedla diskusia o príprave podnikateľských nápadov v oblasti výroby a služieb a generovala sa podnikateľská myšlienka spolu s jej analýzou. Po vymedzení základných pojmov v podnikaní a analýze podnikateľskej myšlienky prebehla voľná diskusia o prebratej problematike.
Druhý deň sa pokračovalo vo vymedzení základných predpokladov pre úspešné podnikanie, SWOT analýze vybraných podnikateľských myšlienok. Poobede sa analyzovali vybrané podnikateľské myšlienky z hľadiska prvkov marketingového mixu. Školiteľ prebral víziu, poslanie a ciele podnikania ako aj podporu podnikania v Slovenskej republike. Vysvetlil nástroje aktívnej politiky trhu práce. Po prebranej problematike prebehla voľná diskusia medzi zúčastnenými podnikateľmi.
Tretí deň prebehla praktická časť venovaná možnosti implementácie podnikateľských myšlienok doma a na Ukrajine (resp. v zahraničí). V poobednajších hodinách prebehla diskusia o úspechoch a neúspechoch realizácie podnikateľských myšlienok, resp. malých podnikoch. Prebralo sa desať príčin krachu malých podnikov. V závere tréningu školiteľ ako aj tím zhodnotil daný tréning.