V rámci projektu „Obchodné tréningy a konzultácie: Vytvorenie nových cezhraničných príležitosti pre malých a stredných podnikateľov“ sa v dňoch 23 – 25 novembra uskutočnil druhý tréning.
Hlavným cieľom tréningov je dosiahnuť stanovené výsledky prostredníctvom rozvoja, zabezpečenia a prevádzkovania školiacich programov - tréningov na oboch stranách hranice, zameraných predovšetkým na rozvoj reálnych podnikateľských plánov pre cezhraničné podnikanie a to pomocou trénerov zo základných kurzov. V kombinácii s vykonávaním úloh projektu, podnikateľských nápadov a návrhov, podpora podnikateľských zámerov bude mať vyššie šance na ich realizáciu.
Cieľom tréningu taktiež bolo poskytnúť záujemcom – účastníkom kurzu základné informácie potrebné k príprave marketingového plánu na podporu vlastných podnikateľských aktivít
Tréning otvoril riaditeľ CPK – Michalovce Ing. Ľuboslav Závacký privítaním zúčastnených účastníkov tréningu a predstavením prípravného tímu a školiteľa – Jána Frenu.
Prvý deň sa tréner venoval základným pojmom v marketingu, podstate a cieľom marketingu, predpokladom pre podnikanie. Bola rozobraná myšlienka – mám podnikateľský plán..., ako ho podporím nástrojmi marketingu ? Tréner sa zaoberal aj marketingovým mixom, produktom, cenou, miestom distribúcie, klientovo – orientovaným prístupom, marketingovým výskumom, SWOT analýzou ako aj inými otázkami súvisiacimi s oblasťou marketingu. Viedla sa tiež živá diskusia o príprave podnikateľských nápadov v oblasti výroby a služieb. Po vymedzení základných pojmov v marketingu a analýze nástrojov marketingu prebehla voľná diskusia k prezentovanej problematike.
Druhý deň sa školiteľ zameral na proces tvorby marketingového plánu a analýzu vlastného marketingového plánu, SWOT analýzu vybraných podnikateľských myšlienok. Analyzovali sa vybrané podnikateľské myšlienky z hľadiska prvkov marketingového mixu. Školiteľ prebral víziu, poslanie a ciele podnikania ako aj podporu podnikania v Slovenskej republike. Taktiež vysvetlil nástroje aktívnej politiky trhu práce či podstatu klientovo – orientovaného prístupu k zákazníkom a európsky systém hodnotenia kvality CAF.
Tretí deň sa školiteľ venoval marketingovému slovníku najbežnejšie používaných slov a spojení, ktoré účastníci obdŕžali v písomnej forme. Školiteľ sa v praktickej časti venoval každému účastníkovi osobne a prediskutoval s ním predložený náčrt vlastného marketingového plánu. V druhej polovici dňa sa účastníci zúčastnili praktického testu na tému marketingový audit. V závere tréningu školiteľ ako aj tým zhodnotil absolvovaný tréning.
Priložený súbor obsahuje všetky materiály poskytnuté účastníkom tréningu.
TV Zemplín Michalovce - reportáž z druhého tréningu na Slovensku 23. - 25.11.2011